آموزش موبایل

روش های افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

اگر شما همچنان از گوشی های رده پایین و قدیمی استفاده میکنید که سرعت کندی دارد با مطالعه این آموزش نسبت به افزایش سرعت گوشی خود اقدام کنید.

در این آموزش قصد داریم به شما چند راه حل برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی معرفی کنیم.

اکثر مردم در ایران هنوز از گوشی های رده پایین و ارزان قیمت و قدیمی استفاده میکنند درست است که سیستم آنها اندروید است اما از سرعت کمتری نسبت به گوشی های جدید و پیشرفته برخوردار هستند.

حتی ممکن است این کندی سرعت در برخی گوشی های رده بالا پس از نصب برنامه های سنگین رخ دهد که در ادامه با چند روش نسبت به افزایش سرعت گوشی های اندرویدی آشنا خواهیم شد با میبایل همراه باشید…

۱:رام یا نرم افزار گوشی خود را به روز کنید

برای اینکه گوشی شما از شر هنگ کردن و کندی خلاص شود ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه موجود اندروید (رام) گوشی مربوطه استفاده میکنید.

برای اینکه متوجه آخرین وضعیت آپدیت نرم افزاری خود شوید ابتدا وارد تنظیمات شده و روی about phone کلیک کنید در این قسمت به  software update مراجعه کنید.

۲:برنامه های غیر ضروری را پاک کنید

نصب نرم افزار هایی که هیچگونه استفاده ای از آنها ندارید و باقی ماندن آنها در گوشه ای از منوی گوشی شما میتواند حجمی از رم سیستم اندروید را اشغال کند که این باعث کند شدن گوشی شما میشود برای افزایش سرعت  گوشی ، حتما برنامه هایی که از آنها استفاده ای ندارید را پاک کنید.

۳:غیر فعال کردن برنامه های پیشفرض گوشی که از آنها استفاده نمیکنید

همه برند ها و گوشی ها نرم افزار هایی اختصاصی نسبت به شرکتشان روی گوشی های اندرویدی خود دارند که کاربران چندان استفاده ای از آنها ندارند و همانطور در منوی آنها فعال است اما همین برنامه های فعال میتواند سرعت گوشی را کاهش دهد حتی اگر برنامه پیشفرض باشند.

اما سوالی که برای ما پیش آمده این است؟ آیا میشود این برنامه ها را حذف نمود؟در جواب این سوال واکنش ما این است که نمیتوان این برنامه ها را حذف کرد مگر این که گوشی شما دسترسی روت را دارا باشد در غیر اینصورت تنها راهی که میتواند مشکل شما را حل کند غیر فعال کردن برنامه مذکور میباشد برای غیر فعال کردن برنامه های اضافی از آموزش چگونه برنامه های پیشفرض گوشی را حذف کنیم استفاده کنید

۴:برنامه هایی که فعلا از آنها استفاده نمیکنید را متوقف کنید

همانطور که در روش های بالا توضیح دادیم در حال اجرا بودن برنامه ها در پس زمینه میتواند به کند شدن گوشی شما خیلی کمک کند.

اما شما میتوانید با متوقف کردن برنامه هایی که مدام اعلان برای شما میفرستند و هیچ کاربردی برای شما ندارند را توقف اجباری زده و آنها را از حالت اجرا خارج کنید.

برای انجام اینکار فقط کافیست به صفحه چگونه برنامه های نصب شده را توقف اجباری بزنیم مراجعه کنید.

۵:از پس زمینه های متحرک یا زنده استفاده نکنید

معمولا در همه گوشی ها در قسمت والپیپر ها تصاویر زمینه های زیبایی به صورت پیشفرض وجود دارند که تعدادی از آنها متحرک هستند و تعدادی عکس معمولی (ثابت).

اما برخی کاربران به خاطر اینکه پس زمینه های زنده جذاب تر و زیبا تر هستند سراغ آنها میروند و روی گوشی خود اعمال میکنند که ما این را توصیه نمیکنیم چون باعث کاهش سرعت گوشی شما میشود و حتی میتواند مصرف توان باتری را هم کاهش دهد.

توصیه ما به شما استفاده از تصاویر زمینه ثابت میباشد.

۶:از ویجت ها در صفحه اصلی کمتر استفاده کنید

استفاده از ویجت ها در صفحه اصلی ضروری است اما افزودن به تعداد آنها در صفحه اصلی باعث کندی موبایل خواهد شد

۷:لانچر های مختلفی را امتحان کنید

استفاده از لانچر در گوشی شاید به نظر شما احمقانه باشد اما میتواند سودی به نفع شما هم داشته باشد!

برخی لانچر ها مانند لانچر سامسونگ به خودی خود کند هستند و مدام هنگ میکنند اما لانچر هایی مانند Apex ، Nova و Android L به علت سبک بودن آنها از سرعت بالایی برخوردار هستند و با نصب آنها روی گوشی خود میتوانید با سرعت بیشتری از گوشی خود استفاده کنید

۸:از حافظه خارجی پرسرعت استفاده کنید

با استفاده از کارت SD اصل و پرسرعت میتوانید از پایین آمدن سرعت گوشی خود جلوگیری کنید.

همچنین نباید کارت SD تا کاملا پر باشد زیرا عملکرد گوشی پایین خواهد آمد(این گزینه در حافظه داخلی گوشی به شدت توصیه میشود).

۹:برنامه‌های خود را با اطمینان انتخاب کنید

برخی برنامه ها طوری طراحی شده اند که شاید برنامه نویسان آن از طریق آن اطلاعات شما را جاسوسی کنند و حتی این برنامه ها میتوانند گوشی شما را به ویروس آلوده کنند و مخرب باشند و به گوشی شما آسیب وارد کنند.

برای جلوگیری از نصب این برنامه ها توصیه میشود هر برنامه ای را روی گوشی خود نصب نکنید و نسبت به نصب نرم افزار روی گوشی خود حساس باشید.

۱۰:بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه(ریست فکتوری)

اگر با انجام تمام مراحل بالا مشکلتان حل نشد باید از این راه حل استفاده کنید.

قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید و سپس اقدام به بازنشانی موبایل کنید.

برای بازنشانی گوشی خود به صفحه آموزش ریست فکتوری موبایل و تبلت اندرویدی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا