آموزش موبایل

چگونه از هنگ کردن بیش از حد گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنیم

اگر میخواهید مشکل هنگ کردن گوشی خود را حل کنید با ما همراه باشید

همه ما تجربه این را داشتیم که حتی برای یک بار هم که شده تبلت یا گوشی موبایلمان هنگ کند (کند شود) و مجبور شدیم که گوشی را دوباره راه اندازی کنیم.

برای حل این مشکل چند راهکار ساده وجود دارد که در ادامه با میبایل به آن ها میپردازیم

  • چند علل این مشکل ها به شرح زیر میباشد:

۱:نصب برنامه و بازی های مشکل دار و سنگین

یکی از دلایل کندی تلفن های همراه نصب نرم افزار های مختلف است. نصب نرم افزار های مختلف میتوانند به گوشی آسیب برسانند و باعث کند شدن تلفن همراه بشوند و همچینین اجرای بازی های سنگین و دیتا دار به مدت طولانی باعث داغ کردن سی پی یو گوشی میشود.

برای جلوگیری از این مشکل شما شما نیاز به یک آنتی ویروس قدرتمند دارید با نصب آنتی ویروس بر روی گوشی خود دیگر نگران ورود ویروس از طریق نرم افزار ها به گوشی خود نباشید و از هنگ کردن آن جلوگیری کنید.

همچنان بازی های سنگین را سعی کنید کمتر اجرا کنید مهمترین عامل اصلی هنگ کردن گوشی اجرای مداوم بازی است.

۲:اجرای همزمان چند برنامه سنگین در گوشی

یکی دیگر از عوامل کند بودن گوشی اجرای چند برنامه همزمان با یکدیگر است.

سعی کنید تمام پنجره های برنامه هایی که دیگر از آن ها استفاده نمیکنید را ببندید تا در سرعت بخشیدن به گوشی کمک کرده باشید.

۳:خراب بودن کارت حافظه یا ویروسی بودن آن

اگر در گوشی خود از رم یا کارت حافظه استفاده میکنید حتما از سالم بودن آن مطمئن شوید یکی از دلایلی که میتواند بر روی گوشی تاثیر منفی بگذارد همین موضوع است حتما کارت حافظه را توسط کامپیوتر ویروس کشی کنید تا ویروس ها در گوشی شما مشکل ایجاد نکند.

۴:هنگ کردن گوشی بعد از استفاده مداوم از اینترنت

یکی دیگر از دلایلی که میتواند تاثیر گذار باشد استفاده طولانی مدت در حالت فعال داده یا وای فای در صفحات وب و اجتماعی میباشد.

حتما یک تایمی برای استفاده از گوشی انتخاب کنید و بگذارید گوشی خنک بماند استفاده مداوم از گوشی تاثیرات منفی بر روی اجزای آن خواهد گذاشت.

همچنین در هنگام متصل بودن شارژر با گوشی کار نکنید.

 

  • چند راهکار برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی

 

۱:راه اندازی مجدد گوشی

با خاموش و روشن کرد گوشی فرآیند برنامه های در حال اجرا را از بین برده و باعث افزایش سرعت خواهد شد. اکثر مشکلات  ساده با این راه حل حل خواهد شد .

۲:بروز رسانی به اخرین نسخه اندروید

با آپدیت گوشی خود به آخرین نسخه موجود اندروید از برخی مشکلات خداحافظی کنید با این روش حتی ویژگی های جدیدی هم به گوشی شما اضافه میگردد و حتی باعث عملکرد بهتر دستگاه خواهد شد.

۳:غیر فعال کردن Location Services

how-to-turn-off-gps-on-your-phone

یکی از دلایل اصلی کم شدن سرعت گوشی ، فعال بودن سیستم ردیابی در اسمارت فون هاست.

اگر شما هم در گوشی خود مجبور به نصب بعضی اپ های ضروری هستید و از طرفی حافظه داخلی گوشی شما نیز کم است.

پیشنهاد میکنیم از بخش تنظیمات گزینه location services را غیر فعال کنید،با اینکار به طرز قابل توجه ای استفاده از CPU گوشی را کاهش داده اید.

زیرا ردیابی مکان باعث فعال کردن تعدادی زیادی فرایند در گوشی شما خواهد شد.

۴:توقف اجباری برنامه ها (force stop)

mebile.ir-force-stop-

به قسمت تنظیمات رفته و گزینه apps یا application یا به فارسی برنامه ها بروید،(این گزینه در گوشی ها مختلف است) بعد از رفتن به این قسمت به قسمت دانلود ها یا به انگلیسی ( downloads) بروید و تمام برنامه هایی که در این قسمت وجود دارند را توقف اجباری یا force stop کنید با این کار فضای قابل قبولی را از رم دستگاه آزاد خواهید کرد که به سرعت بخشیدن دستگاه کمک میکند.

۵:انتقال تمام اطلاعات از حافظه داخلی به کارت sd

Mebile.ir-transfer-to-sd-card

اگر شما از فضای داخلی گوشی تان بیش از حد استفاده میکنید این خود یکی از دلایل کند شدن سرعت و هنگ کردن خواهد بود.

در این مواقع وارد بخش تنظیمات گوشی شده و از آنجا چک کنید که چند درصد از مموری داخلی پر شده و به چه چیزهایی اختصاص داده شده است،زیرا اگر فایل های زیادی از جمله عکس ، ویدیو و آهنگ در حافظه داخلی گوشی خود داشته باشید زمان بیشتری برای لود شدن و اسکن فایل ها نیاز است.

از این رو فایل ها ، تصاویر و موزیک هایی که در حال حاضر به آنها نیاز ندارید را حذف کنید و یا آنها را به SD کارت خود منتقل کنید.

در واقع یکی از اصلی ترین کارهایی که میتوانید بکنید این است که اپ های خود را به حافظه SD خود منتقل کرده تا سرعت گوشی بیشتر شده و از هنگ کردن آن نیز جلوگیری کنید.

همان طور که در تصویر بالا نیز مشخص است برای انتقال اپ ها به SD کارت ، وارد بخش تنظیمات گوشی شده سپس بر روی اپلیکیشن مربوطه کلیک کنید و گزینه Move to SD card را انتخاب نمایید.

برای انتقال فایل ها ، موزیک ها و تصاویر از حافظه داخلی به SD کارت نیز میتوانید از File Manager گوشی استفاده کرده و یا برای مدیریت فایل های خود از برنامه ES File Explorer File Manager استفاده کنید

۶:لغو نصب برنامه های اضافی از گوشی

با حذف برنامه هایی که از آن ها استفاده نمیکنید به رم گوشی خود اجازه سرعت دهید شما هر چقدر نرم افزار یا بازی های زیادی نصب کنید ظرفیت رم شما کاهش میابد و همین باعث کند شدن گوشی میشود پس اگر نرم افزار اضافی دارید لغو نصب کنید

۷:هنگامی که گوشی داغ شده است از آن استفاده نکنید

mebile.ir-Hot-on-the-phone

وقتی از گوشی به مدت طولانی کار بکشید مطمئنا با داغ شدن آن روبرو خواهید شد و میبینید که بعد از داغ شدن گوشی حتی میتواند منجر به هنگ کردن گوشی نیز بشود.

برای جلوگیری از این مشکل. گوشی را در حالت قفل بگذارید و چند دقیقه صبر کنید تا گوشی به حالت قبل بازگردد

۸:استفاده از آنتی ویروس

mebile.ir-antivirus

با توجه به افزایش برنامه های مخرب ، اندروید نیز از ویرویس ها و تروجان ها در امان نخواد بود به همین دلیل نصب یک آنتی ویرویس میتواند کمک بزرگی به امن بودن گوشی شما بکند ولی خب در نظر داشته باشید، آنتی ویرویس ها معمولا باعث کندی سرعت گوشی و تبلت شما میشوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا