آموزش موبایل

آیا ربات های تلگرام میتوانند ما را هک کنند

اگر شما هم مثل بقیه کاربران تلگرام درگیر این سوال شده اید این مقاله را مطالعه کنید

تلگرام چند سالی است که بین کاربران محبوبیت خاصی پیدا کرده است و قابلیت های زیادی به این مسنجر اضافه شده که همین قابلیت ها باعث پیشرفت و افزایش کاربران تلگرام شده است.

قابلیت های تلگرام را میتوان باز بودن بخش های آن دانست! منظور از باز بودن این است که میتوان در آن به ساخت استیکر دلخواه ، ربات ، کانال و گروه های با عضو بیش از ۱۰,۰۰۰ پرداخت ، این گزینه میتواند خیلی از کاربران را به سمت تلگرام بکشد و علت اینکه همه مردم از تلگرام استفاده میکنند را هم میتوان همین موضوع دانست. اما سوال ما این است که آیا ربات های تلگرام که توسط کاربران و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات ساخته میشوند به اطلاعات ما دسترسی دارند یا خیر؟

در ادامه با میبایل به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت با ما همراه باشید…

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام یک شخصیت غیر حقیقی است که توسط برنامه نویسان در تلگرام ساخته میشود و در آن همه نوع استفاده میشود کرد قابلیت هایی که میتوان در ربات اضافه کرد خیلی زیاد است.

ربات ها توسط ربات پدر (@botfather) ساخته میشوند ربات هایی که توسط ربات پدر ساخته میشوند هیچ کاربردی ندارند و مانند اسکلت های ساختمان بی خاصیت هستند. برای راه اندازی ربات اولین کاری که میکنید باید حتما به ربات پدر مراجعه کنید در غیر اینصورت رباتی نمیتوانید بسازید حتی اگر برنامه نویس حرفه ای باشید. بعد از اینکه در ربات پدر ربات خود را ساختید میتوانید اقدام به متصل کردن سرور به ربات شده و امکاناتی که مدنظر دارید برای ربات خود راه اندازی کنید ، و اما اگر نمیدانید چگونه ربات تلگرامی بسازید و امکاناتی به آن اضافه کنید از صفحه آموزش ساخت ربات حرفه ای تلگرام اقدام به ساخت ربات کنید.

آیا ربات های تلگرامی میتوانند ما را هک کنند؟

در جواب این سوال باید بگوییم که خیر ربات های تلگرام حداکثر دسترسی ای که دارند مانند یک کاربر عادی در تلگرام هستند و هیچگونه دسترسی اعم از دسترسی به پیام ها عکس ها و …. ندارند و کسانی که میگویند ربات ها میتوانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند سخت در اشتباه هستند!

چرا برخی میگویند که توسط ربات ها هک شده ایم؟

اکانت تلگرام به هیچ عنوان هک نمیشود حتی بنیانگذار تلگرام چند سالی است که جایزه ۳۰۰ هزار دلاری برای کسی که بتواند اکانتی را در تلگرام هک کند گذاشته است که هنوزم که هنوز است آن جایزه سر جای خودش است.

این موضوع نشان دهندهء اطمینان مدیر تلگرام از امنیت این مسنجر است و حتی میتواند باعث اطمینان کاربران از امنیت این مسنجر باشد.

کسانی که میگویند اکانت ما هک شده است از سادگی خودشان است و اطلاعات اکانتشان را با ربات های سو استفاده گر یا کاربران اشتراک گذاشته اند.

برای جلوگیری از هک شدن در تلگرام به صفحه آموزش ضد هک کردن تلگرام مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا