آموزش موبایل

چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم

اگر گوشی شما ساعت ها طول میکشد که کامل شارژ شود با ما در رابطه با افزایش سرعت شارژ گوشی اندرویدی خود همراه باشید

شاید شما هم جزو افرادی باشید که از دیر شارژ شدن گوشی خود رنج میبرید و نمیتوانید صبر کنید که گوشی شما ساعت ها در شارژ بماند تا کاملا شارژ شود.

دیر شارژ شدن گوشی چند دلیل دارد و یکی از این دلایل را میتوان مصرف انرژی زیاد اپلیکیشن های نصب شده دانست.

در ادامه با میبایل به روش های رفع دیر شارژ شدن گوشی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

۱:از آداپتور شارژر گوشی خود استفاده کنید !

سعی کنید از آداپتور شارژر فابریک که در کارتن گوشی قرار دارد استفاده کنید ، استفاده از شارژر های دیگر باعث خراب شدن باتری گوشی شما خواهد شد ، دلیل این خرابی هم بالا یا پایین بود ولتاژ شارژر خواهد بود.

۲:از کابل های با کیفیت استفاده کنید

استفاده از کابل های بی کیفیت نه تنها باعث کند شارژ شدن گوشی شما خواهد شد بلکه باعث خرابی باتری هم میشود ، پس حتما از کابل های با کیفیت و مخصوص گوشی خود استفاده کنید تا هم باتری شما سالم بماند هم به شارژ گوشی خود سرعت ببخشید.

۳:هنگام شارژ ، با گوشی خود به هیچ وجه کار نکنید

هنگامی که گوشی خود را به شارژر متصل نموده اید به هیچ وجه با گوشی خود کار نکنید زیرا کار کردن با گوشی در هنگام شارژ باعث کاسته شدن از عمر باتری و پایین آمدن سرعت شارژ و آسیب به سخت افزار گوشی خواهد شد و حتی در اکثر مواقع با داغ شدن بیش از حد گوشی مواجه میشوید ، کار کردن با گوشی هنگام شارژ مانند سوختگیری ماشینی در حالت روشن میباشد ! زمانی که شما با ماشین خود وارد پمپ بنزین یا گاز میشوید اگر ماشینتان را روشن بگذارید و سوختگیری کنید ممکن است چه اتفاقی بیفتد ؟ شما خطر انفجار را تا حد بسیاری افزایش خواهید داد پس برای جلوگیری از خراب شدن سریع باتری و گوشی در هنگام شارژ با آن کار نکنید.

۴:گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

برای اینکه به شارژ شدن گوشی خود سرعت ببخشید این گزینه را فراموش نکنید ، شبکه بیسیم در گوشی از مصرف باتری بالایی برخوردار است شما با فعال کردن حالت هواپیما تمامی شبکه های بیسیم دستگاهتان را غیر فعال میکنید و پس از این که شبکه های بیسیم دستگاه غیر فعال شوند مصرف باتری کاهش و سرعت شارژ افزایش میابد ، برای فعال کردن حالت هواپیما به صفحه حالت پرواز (Airplane Mode) چیست و به چه دردی میخورد مراجعه کنید.

۵:تمامی برنامه های نصب شده را متوقف کنید

با توقف اجباری کردن برنامه های نصب شده در گوشی خود حجم استفاده برنامه ها از باتری را کاهش دهید و به سرعت شارژ گوشی خود بیفزایید .

با انجام این کار عملکرد برنامه ها را محدود خواهید کرد و سرعت شارژ شدن گوشی خود را بهبود میبخشید ، برای توقف اجباری کردن برنامه ها به صفحه چگونه برنامه های نصب شده را توقف اجباری بزنیم مراجعه کنید.

۶:گوشی را در حین شارژ خاموش کنید

اگر تماس و پیام های دریافتی برایتان مهم نیست از این روش استفاده کنید ، این روش حتی از روش حالت پرواز هم بهتر است و کل عملکرد گوشی در این حالت غیر فعال میباشد و همین دلیل باعث سریع شارژ شدن گوشی خواهد شد.

۷:استفاده از قابلیت ذخیره باتری در اندروید

معمولا در تمام گوشی های اندرویدی قابلیت ذخیره باتری وجود دارد و ممکن است این قابلیت در انواع گوشی ها متفاوت باشد . کار این قابلیت این است که تمام برنامه های در حال اجرا را میبندد و باعث سرعت بخشیدن به گوشی خواهد شد و همچنین مصرف باتری را تا حد امکان پایین می آورد . برای فعال کردن این قابلیت به مسیر setting>power management رفته و در این قسمت وارد گزینه  low battery mode شوید و سوییچ این گزینه را فعال کنید . (نام این گزینه ممکن است در برخی گوشی ها متفاوت باشد.)

۸:گوشی را از قاب خارج کنید

هنگام شارژ کردن گوشی خود بهتر است که گوشی را در جای خنک نگه دارید با در اوردن قاب گوشی به سردتر شدن گوشی خود کمک خواهید کرد اگر گوشی در جای گرمتر باشد باتری به مرور خراب خواهد شد پس سعی کنید هنگام شارژ گوشی را در جای خنک قرار دهید ، این کار در روند سرعت بخشیدن به شارژ موثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا