چگونه از داغ شدن تلفن همراه خود جلوگیری کنیم

اگر گوشی شما حین فعالیت بيش از حد داغ میشود و این داغ شدن همچنان ادامه دارد این مقاله را مطالعه کنید

مطمئنا شما هم با داغ شدن تلفن همراه اندرویدی خود مواجه شده اید، این عمل در زمانی رخ میدهد که از دوربین گوشی خود مدت زمان طولانی استفاده کنید و یا بازی و برنامه های سنگین را اجرا کنید.

عمل داغ شدن گوشی خیلی برای گوشی مضر است و میتواند به باتری،چیپست،رم و تمام اجزای داخلی (سخت افزار) گوشی آسیب بزند و حتی بعضی مواقع در بیشتر گوشی ها دیده شده که باعث انفجار باتری موبایل هم شده است،پس مراقب باشید و از راهکار هایی که در ادامه به آن میپردازیم استفاده کنید…

عواملی که باعث داغ شدن گوشی میشود

مهم ترین عاملی که باعث میشود تلفن همراه شما دمای بالایی داشته باشد قرار دادن قاب در زمان کار کردن با گوشی میباشد.

یک باگ نرم افزاری و یا یک ویروس میتواند کل سیستم گوشی شما را به هم بریزد که یکی از مشکلاتی که بوجود میاورد داغ کردن گوشی است.

برای همه ما پیش آمده که یک بازی و یا برنامه جذابی را نصب میکنیم و نمیتوانیم از آن دل بکنیم و بازی کردن به مدت طولانی با آن باعث داغ شدن گوشی میشود.

دوربین یکی از سنگین ترین برنامه های پیشفرض گوشی محسوب میشود و کار کردن با آن پس از دقایقی میتواند با داغ شدن گوشی مواجه شود.

وقتی شما تمام برنامه ها را یکی یکی اجرا میکنید و آن ها را نمیبندید باعث میشود هم دستگاه شما کند شود و هم با داغ شدن گوشی مواجه شوید

وصل شدن به اینترنت در شبکه ۲g خیلی به دستگاه فشار وارد نمیکند و کمتر نسبت به شبکه ۳g و یا ۴g دستگاه را داغ میکند.

روشن ماندن بیش از حد اینترنت در صورتی که به آن نیازی ندارید موجب افزایش تخلیه باتری و دمای دستگاه میشود.

یکی از دلایل مهم و تاثیر گذار میتواند روش شارژ کردن گوشی شما باشد.شارژ کردن گوشی به صورت صحیح میتواند دمای دستگاه را به حداقل برساند.

معیوب بودن یکی از سخت افزار های موبایل مثلا چیپست یا مادربورد و یا …میتواند بر روی سیستم تاثیر منفی بگذارد و باعث داغ شدن گوشی شود.

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی

 

خروج از نسخه موبایل